Ring of Kerry en Killarney - Reisverslag uit Ennis, Ierland van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu Ring of Kerry en Killarney - Reisverslag uit Ennis, Ierland van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu

Ring of Kerry en Killarney

Blijf op de hoogte en volg Dirja

02 Augustus 2017 | Ierland, Ennis

Ondertussen zitten wij alweer op 1/3 van onze schitterende trip door Ierland, de tijd gaat snel maar we blijven genieten! Hier weer even een udate van de laatste twee dagen.

Ring of Kerry.
Onze eerste volle dag in Killarney hebben wij aan de Ring of Kerry besteed. Een 5 uur durende roadtrip met van alles te zien. De eerste stop was bij de Torc Waterfall, met het fel groene mos erg mooi om te zien. Weer terug de auto in voor de volgende stop, Ladies View. Uitzicht over de bergen met de kleine meertjes die er doorheen stromen. De grijze wolken op de achtergrond maakte het plaatje compleet.
Het rijden over de kronkelweggetjes blijft een avontuur en maakt deze trip ook extra leuk. We passeerden tussen alle mooie natuur het dorpje Sneem. Een dorpje met kleurrijke huisjes en een wildwaterrivier die door het dorpje stroomt. Even een fotostop om de beentjes te strekken en de rit kon weer verder.
We hebben erg geluk met het weer, maar behalve deze keer toen we Staigue Fort wilde bekijken. Opeens begon het keihard te regenen waardoor wij besloten dat het Fort vanuit de auto er ook wel prima uit zag. We zijn teveel verwend in het begin met de blauwe lucht en witte wolkjes...Toch hadden wij weer mazzel. We kwamen aan bij het uitzichtpunt van White Beach en ja hoor het zonnetje scheen en met de aanwezige wolken werden de foto's weer prachtig. Zodra we de auto in stapten en we naar Waterville reden ging het weer regenen. Dat was helemaal niet erg want het was tijd om te lunchen.
Waterville is de plaats waar Charlie Chaplin heeft gewoond dus een selfie met deze man kon natuurlijk niet ontbreken. Na de lunch was het (natuurlijk) weer droog en we maakten een klein extra rondje met de auto op de Ring of Skellig.
We zijn al kleine weggetjes gewend maar dit weggetje was echt heel smal en best steil omhoog. Mijn kunsten op de weg werden even op de proef gesteld maar ik had alles controle, ik bracht ons keurig omhoog totdat het bordje ons vertelde dat we moesten keren en hier niet meer verder mochten. Niet dat ik vaak midden op een smal grindweggetje bergop de auto keer maar ook dit ging gelukkig prima. Dit spannende ritje gaf ons een spectaculair uitzicht. Op weg naar beneden stopten wij voor een foto en een man sprak ons aan of wij een van zijn stenen huisjes wilde bekijken waar je in kan overnachten. De Ieren zijn zo spontaan, behulpzaam en vriendelijk. Hij vertelde van alles maar zijn Gealic's accent in zijn Engels was zo sterk dat het wel lastig te volgen was. Gelukkig kom je met lachen en vriendelijk knikken een heel eind.
Het mooiste hadden we voor het laatst bewaard, de Kerry Cliffs. Geweldig mooie kliffen waar de zee tegen aan botst. Schitterend om deze ruige natuur te zien. Hier hebben we een uur lang onze ogen uitgekeken.
Totaal zijn we deze dag 10 uur onderweg geweest. Zoveel moois op ons netvlies dat met een goed nachtje slapen even verwerkt moest worden.

Killarney National Park.
Vandaag mocht onze Golf even tot rust komen en hebben wij gewandeld in het park. Iets minder indrukwekkend dat wij gewend zijn maar wel erg lekker om een soort van rustdag gehad te hebben. Het was erg lekker weer dus soms konden wij zelfs in ons T-shirtje wandelen.
Het park heeft veel moois maar het is erg toeristisch. De verschillende wandelroutes brachten ons onder andere langs Ross Castle, Govenor's Rock, Castlelough Bay.
Muckross house heeft echt een Downton Abbey uitstraling wat dan wel weer erg leuk was om te zien. Ook de tuin eromheen was prachtig om te zien. Struiken met gigantische bladeren waar je prima verstoppetje in kan spelen want achter de bladeren was je niet meer te zien. Alleen moet je wel uitkijken voor de stekels dus of verstoppertje spelen nu echt zo handig is weet ik niet...
Killarney sloten wij af met een heerlijke avondmaaltijd in een restaurant wat vestopt zit in een achteraf steegje.